Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:54:24 GMT

«نون خ ۴» به نوروز ۱۴۰۱ نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۴۱۰۳

«نون خ ۴» به نوروز ۱۴۰۱ نمی‌رسد

علی صالحی با ذکر خاطراتی از سریال «نون.خ»، درباره دلایل ادامه‌دار شدن سریال‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی صالحی، بازیگر سریال«نون خ ۳» که مهمان برنامه «سریالیست» بود، درباره اینکه جایگاه کدام یک از فصل‌های این سریال را بالاتر می داند، گفت: از دیدگاه نقشی که بازی کردم بخواهم بگویم در فصل سوم این کاراکتر قوام پیدا کرد و یکی از نقش های محوری شد که در «نون خ ۱» اصلا چنین مسیری را از سوی نویسنده و کل کار برایش متصور نشده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا اصلا نمی دانستیم قرار است فصل دوم و سوم داشته باشد.

او افزود: اما من خودم فضای «نون خ۱» را بیشتر دوست دارم. شروع و ناپخته بودن و به لحاظ قصه جدید بودنش را دوست دارم. استارتش را بیشتر دوست داشتم.

این بازیگر در ادامه درباره دلیل استقبال زیاد مردم از این سریال گفت: مردم کار طنز را دوست دارند. در گذشته هم کارهایی بود که به صورت فصل به فصل ساخته شد و مردم دوست داشتند؛ «زیرآسمان شهر» و «پایتخت» که راه را برای فصل های بیشتر باز کرد. در «نون خ» برای اولین بار به اقلیم کردستان پرداخته شده بود و از نظر فضا، لباس و نوع زبانی که دارند جذاب بود.

وی ادامه داد: برای اینکه همه مردم متوجه دیالوگ ها شوند از لهجه استفاده کرده بودیم. البته نقش من که اصلا کُرد نبود. سریالی بود که شوخی محور بود. محور قصه ما یک جاهایی براساس یک قصه خاص، داستانی نبود اما لحظات شیرینی داشت. براساس اتفاق هایی که می افتاد کمدی موقعیت بود و در واقع موقعیت محور بود. به همین دلیل برای مردم جذاب بود.

صالحی تاکید کرد: کاراکترها شیرین بود. هر کدام از نقش ها برای خودش شیرینی خاصی داشت. تک تک کاراکترها وجود داشتند. اینطور نبود که دو یا سه نقش دیده شود؛ همه حضور داشتند و دیده شدند. در عین حال مفید و شیرین بودند و مردم با آنها همذات پنداری می کردند. کاراکتر خود من در «نون خ ۳» به عنوان آدمی بدشانس معرفی شد. خیلی ها می گفتند آقا ما در زندگی مان پسرخاله ای داریم یا مثلا برادری داریم که اینطور است. سریال ما از فردا شب ساعت ۲۱ از شبکه آی فیلم بازپخش می شود.

کیفیت کار سبب ادامه دار شدن سریالهاست

وی همچنین درباره اینکه چه اتفاقی رخ می دهد که سریالی در فصل های مختلف ساخته می شود، بیان کرد: مهم ترین دلیل، بازخوردی است که از مردم گرفته می شود. وقتی مردم مجموعه ای را دوست دارند پیگیر ساخت فصل جدیدش هستند. الان هم از ما می پرسند «نون خ ۴» ساخته می شود؟ ساخت فصل چهارم این سریال به امسال نمی رسد. بناست اگر همه چیز درست پیش برود برای نوروز ۱۴۰۲ ساخته شود. کیفیت کار از دلایل دیگر است. وقتی کیفیت کار خوب باشد مورد پسند مردم قرار می گیرد. مردم ولی نعمت ما هستند و ما برای مردم کار می کنیم. اصل کار هم بر این است که مردم بپسندند.

این بازیگر ادامه داد: در درجه بعد رضایت مدیران و کسانی که در راس کار هستند از تولید و شرایط مالی کار مهم است. این باعث می شود برای ساخت دوباره کار راغب باشند. وقتی مثلا سریال «پایتخت» و «نون خ» جواب داده، همه چیز اوکی است و ثابت شده باز هم فصل های دیگر سریال ساخته می شود. البته در آینده خیلی برای کارگردان و نویسنده مجموعه مسئولیت سنگینی به دنبال دارد. باید هم موفقیت فصل های پیشین را حفظ کنی و هم اتفاقات جدید و ماجراهای جدید و جذاب را رقم بزنی.

حذف سه قسمت از «نون خ۲» خیلی به کارمان لطمه زد

او تاکید کرد: به نظرم مسیر سریال «نون خ» موفق بوده است و در فصل های بعد رو به پیشرفت بوده است. الان نمی توانم بگویم بعد از اینکه سریال ساخته شد چه اتفاقی افتاد که قصه ما دچار تغییر شد. در فصل سوم سریال بعد از تصویب فیلمنامه، کار ساخته و به دلایل خاصی یکی از شخصیت های ما کلا عوض شد. قسمت اول با گم شدن من شروع شد. در «نون خ ۲» به خاطر کرونا قصه را متوقف کردیم و اصلا ادامه پیدا نکرد. سریال قرار بود ماه رمضان و با قسمت های بیشتر پخش شود اما به ناچار در ۱۷ قسمت تمام شد و بعد با ۳ قسمت سانسور تنها ۱۴ قسمت پخش شد! حذف این سه قسمت خیلی به کار لطمه زد.

صالحی یادآور شد: به هر حال سلیقه مخاطب برای ما قابل احترام است. تلاش کردیم مردم قصه ای را ببینند که نکات طنز داشته باشد. جزو معدود سریال های طنزی بودیم که به بحث فلامینگوها، مصرف بهینه آب، حمایت از حیوانات و حوزه محیط زیست پرداختیم. در عین اینکه کارمان طنز بود و وظیفه خنداندن مردم را داشتیم به همه مسائلی که دغدغه جامعه بود از جمله کرونا پرداختیم.

ممیزی ها باعث می شود مسیر قصه از دست ما خارج شود

بازیگر سریال‌های «قرارگاه مسکونی» و «مدینه» در ادامه بیان کرد: در کارهای طنز اتفاقی می افتد که همزمان با نگارش فیلمنامه کار ساخته می شود. ما با ۵ قسمت از فیلمنامه شروع کردیم. شما خودتان در این سازمان کار می کنید. همزمان با نگارش اثر یک سری اتفاقاتی می افتد که از دست نویسنده و کارگردان خارج است. اگر قرار باشد براساس آنها کار شود هیچ وقت این ماجراها پیش نمی آید. یکسری ممیزی ها باعث می شود مسیر قصه از دست ما خارج شود.

طی ۷ ماه فیلمبرداری هیچ ابتلایی به کرونا نداشتیم

او درباره انتقادها به تصاویری از سریال که ماسک ها زیرچانه بازیگران بود، توضیح داد: اگر در کار کلا ماسک می زدیم و دیالوگ می گفتیم اصلا مردم متوجه نمی شدند. کلا این ماسک ها را زده بودیم به محض اینکه حرکت می دادند می زدیم زیرچانه و به محض اینکه کات می دادند ماسک را بالا می زدیم. ما در ۷ ماه پروسه فیلمبرداری یک نفر مبتلا هم نداشتیم. پزشک داشتیم و دلیلش این بود.

حذف حمیدرضا آذرنگ و علی صادقی در فصل سوم لطمه ای به کار نزد

صالحی اظهار کرد: در سریال هایی که به صورت فصل به فصل ساخته می شوند حفظ بازیگران هم خیلی مهم است. در فصل سوم حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی و یا خیلی های دیگر را به دلایل مختلفی نداشتیم و این نبودن ها در همه کارها معمولا به کار لطمه می زند. امادر این سریال اینطور نبود. اینقدر سعید آقاخانی به طنز اشراف و شناخت دارد و خودش هم در نوشتن دستی برآتش دارد و البته اینقدر امیر وفایی مسلط به کار بود که به نظرم لطمه ای به کار نخورد. این خیلی سخت است.

سعید آقاخانی نگذاشت زور بزنیم تا مخاطب را بخندانیم
بازیگر نقش«فریبرز» در سریال «نون خ» گفت: ما به زعم خودمان در این کار به عنوان بازیگر هیچ اضافه کاری نکردیم. این مدیریت سعید آقاخانی بود که ما زور نزنیم تا مردم را بخوانیم. من خودم اصلا بازیگر شیرینی نیستم. بدون تعارف مثل بچه های دیگر مثل علی صادقی و مهران غفوریان و محسن تنابنده و یا خود سعیدآقا خانی نیستم. حرف که می زنند تو می خندی. کمدی موقعیت یا همان شوخی محوری باعث شد مردم خیلی با این نقش ارتباط برقرار کنند و خیلی ها به من بگویند شما چقدر شیرین هستی.

ماجرای پوشیدن لباس غواصی برای ضبط سکانس معدن

او تصریح کرد: ما کارشناس نیستیم و به عنوان بازیگر در این برنامه حضور پیدا کرده ایم. اما از حق نگذریم از سعید آقاخانی و امیر وفایی گفتیم گروه تهیه و تولید ما و در راسشان آقای فرجی و آقای غضنفری بسیار زحمت کشیدند. هیچ گونه کم و کسری به لحاظ پروتکل های بهداشتی نداشتیم. سر صحنه پزشک و امکانات داشتیم. همه چیز بود. در صحنه های معدن، یک شب در سکانسی که آب باز می شد سه تانکر آب روی سر من خالی شد. در ساعت ۱۰ شب آن تاریخ خیلی سخت بود. اما لباس غواصی به ما پوشاندند و از ما محافظت کردند که شکر خدا دچار مشکل و بیماری نشدیم. گروه بازیگران کرد ما که چهره نبودند اما در شهرهای خودشان بازیگران تئاتر بودند بسیار دوست داشتنی بودند. بازی در کنار اینها برای من تجربه شیرینی بود و مثل یک خانواده بودیم و دلم برایشان تنگ شده است.

هر شوخی را توهین تلقی نکنیم

صالحی بیان کرد: نسبت به سیروس میمنت حسادتی دارم. او درکارهایی که رضا عطاران ساخت حضور داشت و من نداشته ام. فکر می کنم در دایره ساختن سریال های طنز یکی از کارهایی که باید به آن پرداخته شود این است که آستانه تحملمان را بالا ببریم. با هر ارگان یا سازمانی شوخی می شود همه چیز را توهین تلقی نکنند. آستانه تحمل اگر در این زمینه بالا برود گستردگی در حوزه کار طنز فراهم می شود.

او در پایان گفت: با سریال های «پایتخت» و «نون خ» ساختار شکنی شد. قبلا هم کارهایی با لهجه های یزدی، اصفهانی یا شمالی ساخته شده است. هر چیزی را توهین تلقی نکنیم. ما هم برای این خاک و ریشه هستیم و هرکدام به گوشه ای از این اقلیم تعلق داریم. قصدمان خوشحال کردن مردم بدون توهین است.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدعلي صالحي سریالیست سریال نون خ سعید آقاخانی ساخته می شود فصل سوم سریال ها همه چیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند

شیدا یوسفی که تجربه بازی در سینما، تلویزیون، تئاتر و شبکه خانگی را در کارنامه‌اش دارد، پیش از شروع فعالیت حرفه‌ای خود در سینما و تئاتر در حوزه منشی صحنه مشغول بوده و نخستین تجربه حرفه‌ای خود و بستر معرفی‌اش به جامعه را سریال «ممنوعه» می‌داند.

این هنرمند پس از حضور در تلویزیون، وارد پلتفرم‌های شبکه خانگی شده و تا امروز در رئالیتی‌شوها و سریال‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرده و بازیگری را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. حضور او در فصل دوم گیم‌شوی «زودیاک» بهانه‌ای شد تا با او به گفت‌وگو بپردازیم.

چه شد در گیم‌شوها حضور پیدا کردید؟ 

این روزها بازی مورد علاقه‌ام مافیاست. نخستین باری که بازی در «شب‌های مافیا» را تجربه کردم، شرکت‌کنندگان برنامه فقط خانم‌ها بودند که با یک ماه تمرین، بازی را یاد گرفتم. از آن زمان هم در همه مسابقات مافیا حاضر بودم. از سری اول «زودیاک» به بعد هم، هفته‌ای دو بار جدا از تمرینات با بچه‌ها جمع می‌شویم و بازی می‌کنیم و این بازی برایم بسیار جذاب شده در حدی که گاهی در دورهمی‌های خانوادگی حوصله‌ام سر می‌رود و دوست دارم با دوستانم مافیا بازی کنم.



با کدام فیلم یا سریال به مردم معرفی شدید؟

به نظر خودم سریال «ممنوعه» سبب معرفی من به مردم شد که نخستین کارم در شبکه خانگی بود. در این سریال جزو نقش‌های اصلی بودم که سبب شد بیشتر دیده شوم. البته طبق تجربیات من تا امروز، مخاطبان صداوسیما و نمایش خانگی دو دسته کاملاً مجزا از هم هستند. به عنوان مثال در شهرستان‌ها جوانان من را به واسطه حضورم در «شب‌های مافیا» یا «مافیا زودیاک» و حتی «ممنوعه» که تماماً تولید شبکه نمایش خانگی هستند می‌شناسند اما افراد مسن‌تر به واسطه نقشم در سریال‌های صداوسیما با من آشنا هستند.

شما در صداوسیما هم سابقه حضور در سریال‌های پرمخاطبی مثل «نون‌خ»، «بچه مهندس» و آثار دیگر را دارید، به عنوان یک بازیگر، حضور در صداوسیما برای شما دلنشین‌تر است یا در نمایش خانگی؟

هر کدام از این مدیوم‌ها مزایای خوش را دارد، اما مسائلی هست که شاید در هیچ کجای دنیا از لحاظ مناسبات دغدغه بازیگران نباشد مثلاً طراحی لباس یا گریم در صداوسیما بسیار سختگیرانه است اما در شبکه نمایش خانگی بازیگران فضای آزادتری دارند. بازی در محصولات پلتفرم‌های نمایش خانگی جذابیت خودش را دارد. مخاطب ایرانی این روزها درگیر برنامه‌ها و سریال‌های خانگی شده و مورد پسندش است حتی به نظرم در جامعه امروز مردم به حدی دغدغه فکری دارند که سریال‌های طولانی را پس می‌زنند و به دنبال مینی‌سریال‌ها می‌روند و آن‌ها را راحت‌تر می‌پذیرند.

تکرار ساخت رئالیتی‌شو در مورد بازی مافیا مخاطب را خسته نمی‌کند؟

شخصاً «زودیاک» را از تمام بازی‌های مافیا بیشتر دوست دارم و فکر می‌کنم کسی که بازی مافیا را دوست داشته باشد درگیر این سناریو و این برنامه می‌شود. یکی از جذابیت‌های این بازی این است که حتی اگر بازیکن حرفه‌ای هم باشید، ممکن است در روند بازی دچار اشتباه‌های جبران‌ناپذیری بشوید که این دقیقاً مثل زندگی ماست که سراسر تجربه است و قطعاً از اشتباهاتمان درس بیشتری می‌گیریم. ضمن اینکه مافیا بازی خسته‌کننده‌ای نیست زیرا حتی در جمع‌های خصوصی هم هیچ وقت دست‌ها تکراری نمی‌شود و همیشه بازی‌ها و اتفاق‌های جدید رخ می‌دهد.

از طرفی هم فکر می‌کنم بازی خانم‌ها و آقایان با یکدیگر روند برنامه را بهتر کرده چون معمولاً در بازی، خانم‌ها کمتر به هم اعتماد می‌کنند یا با هم تعارف و رودربایستی دارند اما زمانی‌ که در بازی خانم‌ها و آقایان کنار هم حضور دارند، بازی حرفه‌ای‌تر می‌شود. همچنین حضور شخصیت‌های معروف ورزشی یا اهالی موسیقی در برنامه، مخاطبان برنامه را بیشتر کرد. «زودیاک» بستری برای مخاطب ایجاد کرد تا رفتار و احساس افراد مورد نظر را ببیند و آن را حس کند.


در گذشته بسیاری از هنرمندان با این تفکر که حضور در رئالیتی‌شو می‌تواند آینده شغلی آن‌ها را تهدید کند در این برنامه‌ها شرکت نمی‌کردند، امروز این تصور چقدر تغییر کرده است؟

برای پاسخ به این پرسش از خودم مثال می‌زنم، من در حوزه بازیگری تحصیلات آکادمیک دارم و قطعاً شغل خودم را بازیگری می‌دانم اما دوست دارم در برنامه‌های اینچنینی نیز حضور داشته باشم. برنامه‌های رئالیتی‌شو جذابیت‌های خاص خود را دارند که علاوه بر سرگرمی و جذابیت، از لحاظ اقتصادی نیز برای شرکت‌کنندگان قابل توجیه است که با توجه به وضعیت خود مجاب به حضور در این برنامه‌ها بشوند. گذشته از این مسائل، همان طور که خانم «شبنم مقدمی» در رئالیتی‌شو «صداتو» به عنوان داور حضور دارد یا «محسن کیایی» به عنوان مجری به این برنامه می‌آید، به همین صورت تمام بازیگران کم‌کم به سمت این برنامه‌ها خواهند آمد زیرا رئالیتی‌شوها معمولاً مورد پسند مردم واقع می‌شوند و مگر غیر از این است که ما بازیگران یکی از اهداف اصلیمان سرگرم کردن مردم و ساخت اوقاتی خوش است؟ مثلاً مردم در برنامه «صداتو» به صدای یک شخص عادی که در نانوایی کار می‌کند اما صدای خوبی دارد و آواز می‌خواند گوش می‌کنند و لذت می‌برند، بنابراین کسی که دوست دارد قصه بشنود تماشای برنامه‌های رئالیتی‌شو را انتخاب می‌کند.

دیگر خبرها

  • تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز